باورهای غلط در مورد قلیان...
.: جـــوزا :.
خنده بر لب می زنم تا کس نداند راز من / ورنه این دنیا که خندیدن نداشت....
http://youhosting.ir



بــاور غلط اول : از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، کلیه مواد مضر آن تصفیه می‌شود.

واقعیت اول : کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند.

این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.


بــاور غلط دوم : استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

واقعیت دوم : دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند،

زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود،

اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.


بــاور غلط سوم : کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.

واقعیت سوم : دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است.

قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود،

در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ی بالای آن قرار دارد از طریق

زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.


بــاور غلط چهارم : کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین در خود ندارد.

واقعیت چهارم : تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است.

در واقع، در یک جلسه 60 دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه

بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.


بــاور غلط  پنجم : تنباکوی گیاهی قلیان سالم‌تر از تنباکوی معمولی است.

واقعیت پنجم : این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا "طبیعی"، فرد را در معرض مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

ریحانه (گفتگو درتنهایی)
ساعت18:17---22 اسفند 1390
یعنی دیگه قلیون نکشم پاسخ: با اینهمه تفسیر اگه بکشی بازم...

ستاره
ساعت14:18---21 اسفند 1390
سلام.خوبي؟؟؟؟؟؟؟نه بابا..بي معرفت كه نيستم ولي گاهي اوقات يه كارهايي به سرم ميزنه كه بايد انجامش بدم..

دخترك
ساعت23:24---18 اسفند 1390
سلام! خوب بود.
خودت چطوري؟ سايت دار شدي!


محمد نیکنام
ساعت21:18---18 اسفند 1390
سلام اجی جونم
من مشکل داشتم نیومدم بخدا ببخشید
اجی وبلاگتو عوض کن برای من خوب واز نمیشه


بــــاران
ساعت0:53---18 اسفند 1390
ســــلام هــدیــــــه جووووووون پاسخ: میام عزیزم چرا نیام

سپیده
ساعت15:12---16 اسفند 1390
سلام



هر چی هم که آدم اینا رو بگه بازم گوش نمی دن که!!!

کو گوش شنوا!

ممنون از اطلاعاتت
پاسخ: خواهش می کنم عزیزم


علی طوفان
ساعت2:22---16 اسفند 1390
سلام خانوم صادقی من اومدم از وب زیبای شما دیدن کردم راستی من لینک کردم شمارو به خاطر اینکه عالی بودی لطفا اگه قابل دونستی منم لینک کن اومدی نظر یادت نره
پاسخ: سلام بخشید لینک وبتون درست کار نمی کنه ارور می ده باز نمی شه که لطفا از طریق لینک دونی هوشمند خودتونو لینک کنید تا تاییدتون کنم


سوگند
ساعت1:56---16 اسفند 1390
سلام هدیه جون
خوب اینو باید به دکتر الهی قمشه ای بگی چون درواقع این نظریه ی ایشونه و منم البته تاییدش میکنم،
آپتم خیلی جالب بود...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: